Palun mulle palju tasuta asju!

Kirjutas kadriko


Päris hirmus on vaadata, kuidas Facebookis tasuta asjade peale tormi joostakse. See on läinud nii meeletuks, et väga lihtne on kergeusklikke võltspakkumistega lollitada. Kui see oli alguses naljakas, siis nüüd ei tea, mille pärast rohkem kurvastada - kas kiusajate õeluse pärast või inimeste rumaluse pärast. Ühest küljest ei ole libakampaania looja ju süüdi, kui lehmakari tasuta pakutud heina peale kiini jookseb. Teisalt aga, teades kui kerge on inimesi mõjutada, on päris kuri lootjate ootusi kõrgele ajada, eriti kui arvestada, et FBs on see igapäevane, kui tehakse mingeid ägedaid kampaaniaid, kus saab võita ägedaid asju, mida reaalsuses ei pruugi üldse vaja minnagi.

Sellega meenub, et lugesin just ühest ajakirjast analüüsi, kuidas tarbimishullus ei ole ka masuajal vähenenud ning seal oli mitu kasulikku nippi, kuidas pääseda ebavajalike ostude tegemisest. Eks FBga ole natuke sama asi. Asju küll ei osteta, kuid see-eest tahetakse tasuta saada ja täiesti mõtlematult (sest maksma ju ei pea!). Nii on väga lihtne teha üritusele suurte tähtedega pealkiri VÕIDA NÄDALANE PUHKUS MALDIIVIDELE, luua juurde veel mingi huvitav põhjus, miks sellist asja teha ja jagada seda oma seinal. Lisaks reisivõidule saab iga nädal 20 inimest uue iPhone'i, iPadi ja mitutuhat eurot ning tunni ajaga ongi arvatavasti mitusada osalejat olemas. Sõltub muidugi, kas teha üritus eesti keeles kohalikele või inglisekeelne ülemaailmse mastaabiga pakkumine. Viimasel juhul oleks esimese tunni aja number muidugi kordi suurem.

Kuhu ma oma jutuga jõuda tahan, on see, et kurb on näha, kuidas keskmine eestlasest FB kasutaja on varsti sama rumal nagu keskmine ameeriklane. Ei tahaks seda nagu uskuda, kuid paraku paistab nii välja.

Selle postituse ajendiks on järjekordne FB üritus. Kui esimesed ehk ei saanudki aru, et tegelikult ei ole olemas sellist asja nagu Ühendatud Kreeka Meedia, siis järgmised, nähes jagatud ürituse pilte, võinuks ju taibata, et tegu ei ole pädeva pakkumisega. Paraku on asi ka selles, et selline n-ö trollimine on noorema põlvkonna teema ja isegi mina, kes ma olin vahepeal lolcatzide ja muu sellisega väga hästi kursis, ei jõua enam moodsate meemidega sammu pidada. Minust üheksa aastat vanem õde ei tea neist ammugi midagi ja mida rääkida veel 40-60-aastastest FB kasutajatest ...

Ehk siis mulle tundub, et kurvastada tuleks nii õela "trollija" kui ka rumala kasutaja pärast ja loota, et inimestel on edaspidi natukenegi kriitikameelt tasuta pakkumiste suhtes.

2 vastukaja:

  1. Anonymous said...

    Haha.

    [quote]
    Raili Allos
    Õnne esimesele võitjale :)
    Tahaaaan kaaaa!
    [/quote]

  2. aabram said...

    Stopp. Väike arvutus näitab, et tänased 40-aastased kasutasid arvutit juba sel ajal, kui tänased teismelised trollijad alles mähkmetes lalisesid. Ei ole need trollimised nii uus asi midagi. Seda on tehtud kogu aeg, varem lihtsalt BBSides, jutukates vm. Selliste õnge langevad ikka keskmisest kogenematumad netikasutajad, vanus ei ole siin määrav.